מה ללבוש בהיריון? חלק ב׳ - שליש שני ושלישי

בפרק השני של הסדרה ״מה ללבוש בהיריון?״ מגיעה ההקלה הגדולה: הטרימסטר השני הגיע, ואיתו אפשר לצאת מהארון ולהכריז ״אני בהיריון!״ (או לפחות רק להגיד את זה בשקט לחברים ולבוס...). אולי מדובר בשליש הכי קל מבחינה אופנתית, אבל הוא מביא איתו אתגרים משלו. כאן קיבצתי את מירב הטיפים שמתאימים לשליש השני והשלישי, כשבפרק הבא אתייחס יותר לענייני סוף ההיריון... 





שליש שני - האתגרים

השליש הראשון כבר מאחורייך (למדריך סטיילינג לשליש ראשון לחצי כאן), ואת עם הפנים קדימה לשליש השני. החדשות הטובות: כבר לא צריך להתעסק עם גזרות רחוקות מהגוף וטשטוש הבליטה, כי כולם כבר יודעים! בנוסף, הבטן כבר מתעצבת לצורה עגלגלה ותפוחה, בצורה כזו שלא ניתנת לפרשנות. ברוב המקרים גם עדיין לא מתחילות תופעות כמו התנפחות מנוזלים או השמנת-יתר אז במילים אחרות: סיכוי גדול שזה השליש הכי יפה שיהיה לך

שני אתגרים גדולים עומדים בפנייך עכשיו: הראשון הוא החלק התחתון של הגוף, בעיקר אם השליש השני מגיע בחורף. את הקיץ אפשר לעבור כמעט ללא מכנסיים, עם שמלות וחצאיות כמעט מכל רשת או חנות. בחורף (או אם את אוהבת, רוצה ו/או חייבת מכנסיים גם בקיץ) המצב קצת שונה ותצטרכי להשקיע בבגדי-היריון ייעודיים לחלק התחתון של הגוף.
האתגר השני הוא היעלמות המותניים, תהליך שעד סוף טרימסטר שני יושלם סופית, ואת והמותן שלך תתראו שוב מתישהו אחרי הלידה (אלא אם כן את מברות המזל שזה לא קרה להן, יש להן בטנונת ממש קטנטונת, הכול נשאר במקום ואת לובשת את מה שיש לך בארון מכיתה י״ב. אבל אם היית כזו, לא היית קוראת את זה עכשיו).
משימות הסטיילינג העיקריות בשליש השני (והשלישי) הן יצירתיות והיצמדות לגזרות שטובות לך, ועמידה עיקשת אל מול הסכנה הגדולה: המשיכה לטריינינגים ופיג׳מות כמדים החדשים. השימוש בארון הקיים שלך עדיין אפשרי, אבל האופציות מצטמצמות ומסעות קניות חסרי מעצורים הם לא בדיוק מה שאת צריכה עכשיו. אז איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שכמעט תמיד עובדים.

טיפים לשליש שני ושלישי - אומנות המיקס אנד מאצ׳ 

ניהול מלתחה חכמה – המדים שלך
אני קוראת לזה ״לעלות על מדים״, או ״קפסולת היריון״. מה שלא יהיה, כל קניה חדשה בתקופה הקרובה צריכה להיות קניה חכמה ומחושבת היטב, של פריטים בסיסיים, רב-שימושיים ובעלי תאריך תפוגה רחוק – כלומר בעצם פריטים בצבעוניות ובגזרות נוחות לתימרון – שיצליחו לשמש מספר גדול ככל הניתן של אאוטפיטים וגם לגדול ולהשתנות איתך משהו כמו 6 חודשים.
במובן הזה, שמלת ג׳רזי צמודה בצבע כהה ואחיד היא פריט מושלם: היא תימתח איתך חודשים קדימה, ותהווה בסיס מצוין להמון קומבינציות לבוש.
מה ללבוש בהיריון - שמלת בייסיק שחורה
שמלת בייסיק שחורה - חלק מ״המדים״ של ההיריון

השקעה בפרטים הקטנים
התמקדות בפריטי בייסיק וורסטיליים כאלו – שקראנו להם המדים שלך – לא מספיקה.  
(קלישאה איומה בעוד 3, 2, 1.... ) אלוהים נמצא בפרטים הקטנים זה קו מנחה בסיפור הזה. מכיוון שקפסולת ההיריון מורכבת בעיקר מפריטים בסיסיים למדי, את השיק שחסר יוסיפו אביזרי לבוש ותכשיטים. אני לא מדברת רק על שרשראות אמירה, כובעים ונעליים, שהם פריטים שהיריוניות מאוד אוהבת לקנות יותר בדרך כלל, אלא גם על-
  • צעיפים גדולים שבחורף משמשים לחימום ואיבזור הצוואר ובקיץ יכולים לשמש כעיטור לתיק, בגדי חוף ואפילו, למעזות, קשירות טורבן לראש. הם לא יקרים, ונותנים את התמורה לכסף. מה גם שישמשו אותך גם פוסט-היריון.
  • ווסטים (הזכרתי אותם בפרק א׳ של הסדרה מה ללבוש בהיריון - שליש ראשון) בנושא של שכבות, אבל בהחל מהשליש השני הם כבר נהיים כוכבים בפני עצמם. התרומה של הווסטים למלתחת היריון היא משולשת: מוסיפים עניין לכל אאוטפיט, מגדירים היטב את ׳המותן הנעלמה׳ ובכך מספקים להריונית מן ׳מסגרת׳ מסודרת עם קו מותן מוגדר וישמשו אותך גם בעתיד – הם בעצם פריטים ללא תאריך תפוגה בכלל, וזה יתרון ענק.

מה ללבוש בהיריון
ווסט עור של רנואר 229.9 ש״ח 
תראו אותו פה עוד הרבה (-:

    מה ללבוש בהיריון - שמלת בייסיק, ווסט ג׳ינס מנגו
    ווסט ג׳ינס של מנגו, כאן בתוספת סיכות של טוונטיפורסבן (19.9 ש״ח) גם הוא מוגדר בעיניי כפריט חובה
    • חולצות הכפתורים הן בנות-דודות של הווסטים, פריט שלא בהכרח חייבים לרכוש, כי לרוב יש כאלו בארון גם טרום היריון, וזה לא שאנחנו עומדות להשתמש בהן כשהן סגורות. בשליש הקודם הן עזרו לטשטש, אבל כשהבטן תופחת, חולצות הכפתורים (עם או בלי שרוולים) הופכות לעליונית המושלמת, או סתם לקשירה על הישבן מתחת לבטן.  
    חולצת כפתורים מג׳ינס - פריט חובה מנצח בעיניי,
    גוייסה מ״הארון האזרחי״ והפכה להיות חלק מ״מדי ההיריון״ שלי
    שמלת ג׳רזי צמודה ונמתחת של ASOS, שירתה אותי בשני השלישים,
    עם שינויים קלים של הווסט שמעל, הנעליים והתיקים ניסיתי לייצר מראה קצת שונה בכל פעם

    אותה השמלה, עם תיק של מנגו ו- סניקרס טיטניום של קסטרו  (199 ש״ח)

    הפעם קשרתי מעליה טי-שירט iloveyou  של קסטרו - (59.9 ש״ח)


    משחקים עם הפריטים
    כל הזמן תשקיעי מחשבה בבגדים שכבר יש לך ובאיך אפשר לשנות להם שימוש. חצאית עיפרון מכותנה יכולה בקלות להפוך לשמלת סטרפלס , טישירטים מהארון ה״אזרחי״ שלך שכבר קטנות עלייך, עדיין יכולות לשמש מעל שמלות צמודות עם קשירה מעל לבטן, שמלות המיני הופכות לטוניקות... הביטי על כל פריט ופריט שיש לך (או שאת עומדת לקנות) ושאלי את עצמך – באיזו דרך נוספת אני יכולה ללבוש אותו?
     טי-שירט קרופ (חולצת ׳בטן׳) נקשרת מעל שמלה ומשמשת גם בהיריון ולא רק בשגרה
    49.9 ש״ח בקסטרו

    שמלה שמשמשת גם כטוניקה, או שזה בעצם להיפך?

    צבעים והדפסים
    אפילו אני, חסידת הצבע והקולור-בלוקינג, מצאתי את עצמי חיה יותר ויותר בשחורים, וזה לגמרי הגיוני. לא כי ״שחור זה מרזה״, אלא פשוט כי שחור ואחיו (אפור, כחול כהה, בורדו, ירוק זית) הם צבעי בסיס טובים, שעוזרים לנהל מלתחה חכמה ומצומצמת שנראית רחבה ומגוונת. את הצבע וההדפסים מומלץ להוסיף בפריטי הצ׳ופר שלך – אלו שאת מתפנקת עליהם – ולא אלו שאת בונה עליהם את קפסולת ההיריון.  

    שמלת פפלום שחור קסטרו
    פריטי בייסיק חשובים בשחור 
    שמלת מקסי הדפס טרופי קסטרו
    ופריטי צ׳ופר צבעוניים מעניינים,
    שמרוממים את מצב הרוח ונותנים לך להרגיש הכי ALIVE....
    גזרות
    גם אם את אוהבת שינויים והתנסויות, היצמדות לגזרה או גזרות שמתאימות לך היא מתכון להצלחת מלתחת היריון. גם בקניית פריט חדש – אם  מצאת שמלה טובה, או ג׳ינס היריון מושלם – קני בעוד צבע. לרוב, הגזרות הכי טובות ביהירון הן האמפייר – הגיזרה המשולשת עם התפר מתחת לחזה (אותה אני פחות אוהבת עבורי), שמלות השיפט Shift הישרות שכמו נתלות מהכתפיים ויורדות בקו כמעט ישר למטה, מכנסיים בגזרה נמוכה ומכנסי היריון. כך למשל, אני התבססתי כמעט לחלוטין על שמלת הקסם של קסטרו (כך אני קראתי לה, זה לא שמה הרשמי, תוכלו לקרוא עליה כאן) – שמלת מקסי בגזרה ישרה, שמלות עם גימור פפלום ועל שמלות ה׳בודיקון׳ – שמלות ג׳רזי צמודות וסטרצ׳יות שקיימות כל השנה, עם או בלי שרוול, מבדים קייציים וחורפיים כאחד והן מחמיאות להיריון עצמו - הרי סוף סוף אפשר להשוויץ בבטן עגולה ולא להסתיר אותה.

    שמלת מקסי כחולה קסטרו
    ׳שמלת הקסם׳ של קסטרו כפי שכיניתי אותה,
    עבדה עבורי מסוף השליש הראשון ועד סוף ההיריון

    שמלת מקסי אדומה קסטרו
    הנה היא גם בבורדו

    שמלת מקסי כחולה קסטרו

    שמלת מקסי כחולה קסטרו

    שמלת מקסי שחורה קסטרו
    ובסוף נשברתי, והיא נקנתה גם בשחור

    אורכים
    הרגליים הם איבר מפתח בהיריון, ובעיקר בשלבים המוקדמים טרום-בצקות. הם עוזרות לשוות מראה ארוך ומשמשות האיבר הצר והישר היחיד בגוף שלנו, כשכל השאר הולכים ומתעגלים. לכן, באופן כללי, אמליץ על אורכים קיצוניים גם במכנסיים וגם בחצאיות ושמלות: ארוך לגמרי או קצר לגמרי. כל האורכים כמו ¾ או 7/8 יוצרים מראה פחוס וקצר יותר (אותי זה לא עצר, אבל קחו את זה בחשבון). 
    בניגוד לסטריאוטיפים, שמלת מקסי יכולה לחולל פלאים למראה הקצרצר והרחב שההיריון עשוי לגרום לו (זו גם הסיבה שאני ממליצה עליהן לנשים נמוכות שמבקשות טיפים לאשליית אורך). שמלת מקסי טובה בצבע אחיד או בהדפסים גיאומטריים תסייע ליצירת אשליה של אורך. חוץ מזה, היא סופר נוחה, ולא בעייתית להתכופפות כמו המיני למשל. 

     
    שמלת מקסי וורודה קסטרו
    שמלת מקסי למראה מאורך - מתוך הפוסט שלי thinking of pinking

     ואיך אפשר בלי מיני, במיוחד בקיץ? לחלק מהנשים, עם ההשמנה של שליש אחרון, המיני הפוך לפחות נוח בשליש השני כך שמומלץ לחובבות המיני לאמץ את האורך הזה בשליש השני. אני נהניתי במיוחד משמלות מיני עם סיומת פפלום (ר׳ תמונות מטה) 


    שמלת פפלום כחולה קסטרו

    שמלת פפלום נקודות קסטרו

    שמלת פפלום צהובה קסטרו



    העולם התחתון
    הלבשה תחתונה נכונה היא קריטית תמיד, אבל בשלבים האלו של ההיריון היא פשוט חובה. בפרק הבא בסדרה, שיעסוק בפריטי חובה במלתחת היריון, אפרט יותר. בינתיים זכרו שגופיות בייסיק צמודות ועוטפות בטן, שייתכן שבעבר שימשו אתכן כטופ בפני עצמו, מומלצות לשמש כהלבשה תחתונה כמעט מתחת לכל דבר במידה ומזג האוויר מאפשר. הן ׳יחליקו׳ את הבטן ויתנו מראה אחיד ואסתטי יותר – וזה גם ממש נוח וכיף להרגיש את התמיכה הזו בבטן.

    אז כמו שאמרתי, היריון זה לא סיבה להיות שנה בפיג׳מה. הישארו בסביבה לחלקים הבא בסדרה: 10 פריטי חובה להיריון, ואיך להתלבש לשליש הרביעי - מלתחת מעבר לחזרה לשגרה אחרי לידה. 
    בינתיים אתן מוזמנות לעקוב אחרי עוד לוקים היריוניים שלי בזמן אמת באינסטגרם שלי או בפייסבוק או לוקים שאספתי ללוח ההיריון בפינטרסט שלי 

    XOXO,
    שירי








    Share:

    אין תגובות

    הוסף רשומת תגובה

    amazon

    © Hey.Fa.iT | by Shiri Wizner | All rights reserved.
    Blogger Template Developed by pipdig